Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2016

Ένας χρόνος μετά.


Η παραμονή μου στην blog-κο-σφαιρα μετρά μόλις ένα χρόνο πίσω και είχε θαρρώ πολλά σκαμπανεβάσματα.
Καταγράφηκαν από το δειλό μου εκείνο ξεκίνημα μέχρι και σήμερα, ανασφάλειες, γκρίνιες, συγκινήσεις, θυμός, απορίες, αγανάκτηση, ελπίδες, έρωτες, μελαγχολία, ευφορία, λύπη, θύμησες... Όλα όσα δηλαδή μέσα μου φυλάω και δεν διστάζω ούτε και στην πραγματική ζωή εκεί έξω να τα εξωτερικεύσω. Γιατί όλα αυτά είμαι εγώ και γιατί είμαι κι εγώ ένας άνθρωπος όπως όλοι σας. 
Με την παρούσα ανάρτηση επιλέγω να κλείσω στο ηλεκτρονικό μου αυτό σπίτι, την πόρτα του έτους που μας πέρασε.

Να μη χαθώ...

Έχω μιαν έγνοια μοναχά.
Μη φοβηθώ.
Μην επιτρέψω στο μυαλό δρόμους μονόδρομους 
ν' ακολουθήσει.
Μην του επιτρέψω και σε σκοτεινά δωμάτια κλειστεί,
κι αφού κλειδώσει ερμητικά,
σ' ωκεανούς να ρίξει τα κλειδιά που τη δική μου ελευθερία
φυλακίζουν.
Και αντιμάχομαι στην έγνοια μου αυτήν.
Με πράξεις άκαιρες κι ανούσιες για τους κοινούς θνητούς
όπου κι εγώ ανήκω.
Αμύνομαι με γέννες και διαρκώς εγκυμονώ,
έμβρυα που με το φως τους όλα του κόσμου μου
διαλύουν τα σκοτάδια.
Κι έτσι γεννώ καθημερνά, ελπίδες, όνειρα και ευτυχίες.
Τα κανακεύω σαν παιδιά μικρά
και τρυφερά τα μεγαλώνω.
Άλλα μου χάνονται μωρά κι άλλα τα φτάνω ως την εφηβεία.
Ύστερα, κι αυτά τα χάνω.
Σβήνουν μέσα στα χέρια μου όσο στα μάτια τα κοιτώ,
ενώ προσπαθώ λίγο απ' το φώς τους να ρουφήξω.
Και κλαίω. Θρηνώ σπαραχτικά με κάθε τους χαμό.
Είναι παιδιά μου όλα λατρεμένα, ποτέ δεν τα ξεχνάω.

Όμως...
Την ίδια εκείνη τη στιγμή που η οιμωγή ξεσπάει,
Μιαν άλλη γέννα με ανυπόφορες οδύνες (ωδίνες) και θυσίες προσπαθώ.
Άλλα παιδιά στου κόσμου τούτου το χαμό 
απ' την αρχή να φέρω.
Απ' το δικό τους κόσμο να πιαστώ...
Να μη χαθώ!

Κι ας ξέρω πως κι αυτά,
ίσως και πάλι να τα χάσω.
Ζ.Μ.



Η Αριστέα http://princess-airis.blogspot.gr/2016/12/14o-Symposio-Poiisis.html?spref=fb ) της blogo-γειτονιάς "μας" (ελπίζω, μετά από ένα χρόνο παραμονής μου εδώ, να μου επιτρέπεται το "μας")και πάλι μας έδωσε κίνητρο να προσπαθήσουμε να αγγίξουμε το αδύνατο. Στο καθιερωμένο πλέον δρώμενό της μας ζήτησε να φτιάξουμε ένα ποίημα χρησιμοποιώντας τις παρακάτω αναγραφόμενες λέξεις-κλειδιά, είτε όλες, είτε κάποιες από αυτές, σε όποια μορφή επιλέξουμε, κυριολεκτικά ή μεταφορικά, σε έμμετρο ή ελεύθερο στίχο, ή χαϊκού.

Λέξεις κλειδιά : "γεννάω - γέννα - γέννηση - γέννημα ή Χριστούγεννα"


Και αυτή, όπως ήδη καταλάβατε, ήταν η δική μου προσπάθεια.


Ευχές λοιπόν για μια χρονιά της οποίας η ζυγαριά θα γέρνει προς την αισιοδοξία και τις ευτυχισμένες στιγμές!!!



ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ & ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ.

Και μην ξεχάσετε να πάρετε από την χρονιά που πέρασε κάτι που σας ανήκει.
Το χαμόγελό σας!!!  <3




22 σχόλια:

  1. Συγχαρητηρια Ανέσπερη για τη συμμετοχή!
    Πολύ όμορφη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "... αχ Χριστούγεννα
      σε παγωμένες καρδιές
      ζεστασιά φέρτε"
      Ariadni St.

      Σ' ευχαριστώ Αριάδνη μου!!! Κυρίως γι' αυτό που έγραψες εσύ και ζέστανες για λίγο την καρδιά μου!!!
      Να είσαι καλά κοντοχωριανή μου!!!
      Καλή χρονιά σου εύχομαι και ότι καλύτερο επιθυμείς να το ΄βρεις!!!

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για το εξαιρετικό ποίημα που με άγγιξε τόσο πολύ που κέρδισε μάλιστα και τους 3 βαθμούς μου...περίμενα πως και πως να δω ποιος το είχε γράψει και χάρηκα πολύ που ήταν δικό σου!!

    Καλή χρονιά σου εύχομαι με υγεία, αγάπη και χαρά και φυσικά χρόνια πολλά στο μπλογκ σου!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "... Πάνω στη δική σου αληθινή ζωή
      μια ψεύτικη χαρά θα χαραχτεί.
      Όσο τα πρώτα σου βήματα θα κάνεις σε ορυχεία
      και θα σκοτώνεις τα όνειρά σου στη φάμπρικα
      που κατασκευάζει των άλλων τα όνειρα,
      όσο στο λιοπύρι και στο κάμα θα λιώνεις
      μαζεύοντας καρπούς που ποτέ δε θα γευτείς,
      τόσο το αίμα σου θα βάφει τα στολίδια τους
      και η κραυγή σου θα στοιχειώνει τα παιχνίδια τους. ..."
      ΚΑΙ
      "...Είσαι η θυσία που απαιτούν οι Θεοί
      το γέννημα που χαλάλισαν οι άνθρωποι.
      Είσαι ο αδικημένος, ο χαμένος της ζωής.
      Σώπασε όμως τώρα...
      ..."
      Memaria

      Εγώ σ' ευχαριστώ Μαράκι μου. Και φυσικά όπως ήδη χωρίς να σου το πω το ξέρεις, όχι για τους βαθμούς που μου έδωσες.
      Απλά γι' αυτό που νιώθω πως είσαι.
      Γαλήνη, ηρεμία, ειρήνη, αγάπη και ευδοκιμία στου κόσμου τις καρδιές να φέρει το νέο έτος που έρχεται. Και σε ΄σένα, ό,τι η καρδούλα σου επιθυμεί!!!
      Καλή χρονιά!!!

      Διαγραφή
  3. Ζωή μου, "πιστός θαμώνας" στο δικτυακό σου σπιτικό, να σου ευχηθώ πολύχρονο και να αντανακλά πάντα τη θετική σου αύρα, τις δημιουργίες σου, καλή ώρα όπως το όμορφό σου ποίημα και τη λεύτερη έκφρασή σου.
    Τις ευχές μου και για Καλή σου Χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη
      Σαν πιστό θαμώνα του διαδικτυακού μου σπιτικού, οφείλω κάτι τις να σε κεράσω. Δεν ξεχνώ πως σου αρέσουν τα ανταριασμένα τοπία. Έχω αλλάξει το κινητό μου και ευελπιστώ να σε τρατάρω ανταριασμένα τοπία από τις βόλτες στο βουναλάκι μου.
      Με την πρώτη ευκαιρία λοιπόν ...
      Καλή χρονιά σε ΄σένα και την οικογένειά σου Γιάννη!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ!!!

      Διαγραφή
  4. Εύχομαι η κανούρια χρονιά να σου φέρει πολλές όμορφες εμπνεύσεις, σαν κι αυτή και να τις μοιραστείς απλόχερα μαζί μας!
    Καλή χρονιά, Ζωή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...
      σκαλίζω σπίτια
      την άστεγη ελπίδα
      να ξεκουράσω
      ..."
      Woman in Blogs

      Σ΄ευχαριστώ πολύ Αλεξάνδρα μου!
      Κι εγώ με τη σειρά μου εύχομαι απ' αυτήν την blog-o-γειτονιά να αναδύονται ποιητικά αρώματα και να λάμπει με τα μαργαριτάρια της.
      Καλή χρονιά Αλεξάνδρα!!! Ό,τι καλύτερο σε ΄σένα και τους αγαπημένους σου εύχομαι!!!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα Ζωή !! Αλήθεια το ποίημα σου με άγγιξε πολύ , μπράβο σου και χαίρομαι που μπορώ να διαβάζω όμορφους στίχους !!
    Να σου ευχηθώ Καλή Χρονιά με πολλούς στίχους , όνειρα , ελπίδες και αγάπες !!
    ΣΕ φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με κολακεύεις πολύ nikol και σ' ευχαριστώ!
      Όλες οι προσπάθειες ήταν αξιόλογες και χαίρομαι κι εγώ κάθε φορά στο Συμπόσιο της Αριστέας γιατί από το πουθενά ξεφυτρώνουν διαμαντάκια!!!
      Αντεύχομαι στις όμορφες ευχές σου με αγάπη!!!
      Από ΄μένα, μια μεγάλη αγκαλιά!!!
      Καλή Χρονιά!!!

      Διαγραφή
  6. "Αμύνομαι με γέννες και διαρκώς εγκυμονώ,
    έμβρυα που με το φως τους όλα του κόσμου μου
    διαλύουν τα σκοτάδια.
    Κι έτσι γεννώ καθημερνά, ελπίδες, όνειρα και ευτυχίες".

    Πόσο πολύ μου άρεσε Ζωή μου!!!
    Πολύ πολύ όμορφο, πραγματικά ποίημα!
    Σε ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σου, για τη φιλία σου, για κείνο το "μας"!
    Εύχομαι να σε έχουμε και στα επόμενα Συμπόσια κοντά μας!

    Καλή Πρωτοχρονιά και μια ακόμα πιο υπέροχη χρονιά!
    Χρόνια πολλά και στο μπλογκοσπιτάκι σου !
    Φιλάκια πολλά♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...
      Μονοπάτια δύσβατα χρειάστηκε
      Αμέτρητες φορές να προσπελάσουμε
      Καθώς το ουράνιο στερέωμα της σκέψης
      Δεν ήταν πάντα ανέφελο
      Μα τη γέννα της κάθε κυοφορίας
      Σαν δικά της Χριστούγεννα νιώθει
      Το βάφτισε "Συμπόσιο", το δικό της Παιδί
      Και στους φίλους το χάρισε"
      @ριστέα

      Αριστέα μου
      Εσύ είσαι αυτή που χαρίζει κι εμείς απλά σου προσφέρουμε ένα μικρό "αντίδωρο"
      Το "μας" το είπα εντελώς αυθαίρετα και με επιφύλαξη και χαίρομαι που το αποδέχεσαι έτσι θερμά!
      Με τιμάει η ηλεκτρονική "φιλία" σου και όλων όσων από την αρχή με αποδέχθηκαν και συνεχίζουν παρά τις "αερολογίες" μου να με επισκέπτονται.
      Εγώ σας ευχαριστώ και δεν θα βαρεθώ να το λέω κάθε που το νιώθω.

      Καλή Πρωτοχρονιά κι ακόμη πιο όμορφη χρονιά να έχει ο κόσμος όλος!!!
      Και μην ξεχάσουμε αυτό που μας ανήκει να πάρουμε μαζί μας από τη χρονιά που πέρασε!!! Μην ξεχάσουμε...
      Ζεστή αγκαλιά!!! <3

      Διαγραφή
  7. Δεν είχα καθόλου χρόνο, να διαβάσω τα ποιήματα όσων έλαβαν μέρος στο ποιητικό συμπόσιο της Αριστέας μας... και αισθάνομαι τόσο μα τόσο τυχερή που γύρω μου υπάρχουν τόσες όμορφες ψυχές που δεν φοβούνται ν' ανοίξουν και ν' αφήσουν τη καρδιά τους να μιλήσει! (και θα τα διαβάσω σιγά-σιγά όλα στα σπιτικά σας) :-P

    "Έχω μιαν έγνοια μοναχά.
    Μη φοβηθώ.
    Μην επιτρέψω στο μυαλό δρόμους μονόδρομους
    ν' ακολουθήσει.
    Μην του επιτρέψω και σε σκοτεινά δωμάτια κλειστεί,
    κι αφού κλειδώσει ερμητικά,
    σ' ωκεανούς να ρίξει τα κλειδιά που τη δική μου ελευθερία
    φυλακίζουν".

    Να μη φοβάσαι Ζωή μου, να γράφεις χωρίς να νοιάζεσαι αν σε καταλαβαίνουν, γιατί ο φόβος είναι αυτός μου μας στερεί την ελευθερία μας!

    Μαζί με τις ευχές για εσωτερική υγεία και πολλά χαμόγελα, σου στέλνω όλη μου την αγάπη απ΄το πανέμορφο και (πολύ) χιονισμένο βουνό μου! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιος πρόσφατα, μου επισήμανε πως κάτι πρέπει να "με τρώει" εμένα. Του απάντησα πως ότι "με τρώει" δεν το αφήνω να χορτάσει. Του άρεσε αυτό που είπα μα αν και δεν είμαι σίγουρη, νομίζω πως κάποιος άλλος το είπε πριν από ΄μένα. Δεν θυμάμαι, δεν μπορώ να πω με σιγουριά. Δεν έχει σημασία. Το πιστεύω. Ότι με τρώει Στεφανία μου δεν το αφήνω να χορτάσει.
      Χιόνισε κι εδώ σήμερα. Το πρωί που ξύπνησα ήταν κατάλευκα όλα. Τώρα μόνο στο βουναλάκι μου έχει χιόνια μα είναι δύσκολη η μέρα και δεν θα καταφέρω να αποδράσω στα λευκά του μονοπάτια.
      Σ' ευχαριστώ γι' αυτήν την όμορφη ευχή σου για εσωτερική υγεία και πολλά χαμόγελα!!! Πόσο σημαντικά και τα δύο!!!
      Καλή Χρονιά Στεφανία μου!!! Με αυτογνωσία και επίγνωση!!!
      Αγκαλιές ζεστές, λευκές και χωρίς φόβους!!! :)

      Διαγραφή
  8. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΖΩΗ!!!!
    Χρόνια πολλά και στο υπέροχο μπλογκ σου ,η συμμετοχή σου στο συμπόσιο ποίησης εξαιρετική,σου εύχομαι ο καινούργιος χρόνος να είναι γεμάτος εμπνευση ,υγεία και πολλές ευτυχισμένες στιγμές.Καλή χρονιά Ζωή!!!πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταξία μου Χρόνια Πολλά, Καλή Χρονιά!!!
      Επάνω στο τραπέζι μου δυο κάρτες περίμεναν μέχρι χθες υπομονετικά να πάρουν το δρόμο τους για το Ταχυδρομείο. Η μία αν την "έσπρωχνα" λίγο θα έφευγε για ΄σένα και η άλλη για την Αριάδνη. Και όσο τις έβλεπα τόσες ημέρες πάνω στο τραπέζι "ξεχασμένες" σκεφτόμουν πως κάπως έτσι σταμάτησε η αλληλογραφία των ανθρώπων. Μέσα στο τρέξιμο της καθημερινότητας και τα τόσα ασήμαντα που σκορπούμε τον καιρό μας, δεν πιέζουμε λίγο τον εαυτό μας να θυμηθεί μικρά σημαντικά πραγματάκια. Μονάχα γκρίνια για όσα χάνονται (για ΄μένα το λέω).
      Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ για τις ευχές σου. Το δωράκι σου το τιμώ ακόμη και με την μαύρη χειμωνιάτική μου μπλούζα :)
      Καλή Χρονιά και ότι καλύτερο για ΄σένα και την οικογένειά σου εύχομαι!!!
      Και από ΄μένα, τι άλλο? Μια αγκαλιά ζεστή!!! :)

      Διαγραφή
  9. Εξαιρετική συμμετοχή και ήσουν μια από τις επιλογές μου!
    Να ευχηθώ χρόνια πολλά και καλά, υγεία και γλυκιές στιγμές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...
      Τάχα σας είπαν, μόλις απ΄ την γέννα κιόλας,
      πως η εργασία απελευθερώνει το μυαλό,
      πως η αγάπη μπορεί να στοιβαχτεί σε ενός τετραγωνικού γραφείο.
      Πως μόνο έτσι μπορείς να χαρακτηριστείς, να προσδιοριστείς.
      ..."
      Μαρία Νικολάου

      Η δική σου συμμετοχή Μαρία είναι σαν μια γροθιά στο στομάχι...
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και τις ευχές σου!!!
      Αντεύχομαι με χαμόγελο και σου στέλνω τη θετική μου αύρα.
      Καλή Χρονιά και σε ΄σένα!!! Εύρωστα και αισιόδοξα να κυλήσει η χρονιά!!!

      Διαγραφή
  10. Θαυμάσια συμμετοχή...Βέβαια το έχεις αποδείξει ότι γράφεις και πολύ καλά.
    Συγχαρητήρια
    Καλή χρονιά να σου ευχηθώ Ό,τι καλό να σου φέρει ο νέος χρόνος μα πάνω από όλα υγεία
    Καλή γλυκιά σου μέρα Ζωή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...
      Μην προσπαθείς να φανταστείς το τέρμα,
      σου κλέβει τη γεύση απ΄ το ταξίδι
      Απόλαυσέ το!
      Αιώνιος εραστής να’ σαι της ζωής
      Έτσι μόνο μπορείς να την τιμήσεις."
      ANNA Flo

      Πόσο μου άρεσε!!! Θα ήθελα να παινέσω εγώ κάτω από τα σχόλια όλων σας, μα είναι σα να βλογάμε τα γένια μας...
      Ήταν εξαιρετικές όλες οι συμμετοχές!!! Το γεγονός ότι πρέπει να βαθμολογήσουμε, δεν σημαίνει πως όποιο "γέννημα" δεν πάρει βαθμούς δεν αξίζει. Το ξέρουμε όλοι οι συμμετέχοντες αυτό. Είναι κυρίως το "σπρώξιμο" για δημιουργία που κάνει αυτό το υπέροχο δρώμενο της Αριστέας!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ Άννα για τα κολακευτικά σου λόγια. Από καρδιάς.
      Αντεύχομαι στις όμορφες ευχές σου και δηλώνω αιώνια ερωμένη της ζωής όπως με ιδιαίτερο τρόπο μας υποδεικνύεις!!!
      Από την παγωμένη Δράμα, μια ζεστή αγκαλιά σου στέλνω!!!

      Διαγραφή
  11. Να μην φοβασαι τιποτα... όλα οσα ερθουν και όλα οσα θα φυγουν αυτή ειναι η ζωή ζησε την και απολαυσε τη ... γραφεις πολύ ομορφα φιλη μου... τα πονήματα απολαμβανονται καλυτερα στον χώρο τους..μπραβο για την συμμετοχή σου ας ειναι αυτη η καινουργια χρονια που μολις ήρθε η χρονια της γεννας για δημιουργιες παντως είδους..ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεια αγαπη και πολλα ανέσπερα...χαμόγελα... φιλακιααα..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "...
    Τώρα που έγινε βεντέτα,
    σου το λέει νέτα σκέτα,
    πως δεν είσαι πια για εκείνη
    και εσένα σου την δίνει,
    που καβάλησε καλάμι
    και μυαλό δεν έχει δράμι.
    Ξέχασε τη, δεν αξίζει,
    αφού ξέχασε εσένα,
    εδώ ξέχασε βρε Ζήκο
    και την μάνα που την γέννα!"
    Σμαραγδάκι Ρούλα

    :) Πολύ "ξεχωριστή" η συμμετοχή σου Ρούλα μου.
    Αυτό το συμπόσιο τα είχε όλα!!! Πόσο χαίρομαι που συμμετέχω μαζί σας σ' αυτό το δρώμενο (παιχνίδι)!!!
    Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο για ΄μένα, πως 3-4 ίδιες λέξεις-κλειδιά, ξεκλειδώνουν τόσο διαφορετικές πόρτες στο μυαλό μας!!! Πραγματικά αξιοθαύμαστο είναι για ΄μένα!!!!!!!!
    Δεν φοβάμαι Ρούλα μου μην εκτεθώ. Βλέπεις πως αφήνομαι στο πληκτρολόγιο δίχως να νοιάζομαι διόλου για την εικόνα που βγάζω προς τα έξω. Άλλωστε δεν δίνω εξετάσεις ούτε κι έχω κάποιον που θα ΄πρεπε να απολογηθώ. Μόνο μέλημά μου είναι να κρατώ καλά μονωμένο, στεγανοποιημένο το μυαλό μου μην τυχόν και βρουν οι όποιες φοβίες μου τρυπούλα και τρουπώσουν που έλεγε και ο Βουτσάς (?).
    Σ' ευχαριστώ από καρδιάς για τα κολακευτικά σου λόγια. Δεν θα κρύψω πως με χαροποιούν ιδιαίτερα!!! Ευτυχώς είμαι σε μια ηλικία που τα μυαλά μου (όσα έμειναν τέλος πάντων από αυτά), δεν "παίρνουν αέρα" και δεν κινδυνεύω να αρχίσω να ψάχνω τους κάμπους να βρω καλάμια να καβαλήσω. Γιατί πραγματικά νιώθω κολακευμένη με τα σχόλιά σας!!!
    Σας ευχαριστώ όλους!!!
    Μια ζεστή αγκαλιά και για ΄σένα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή